Міненерго закликає зменшити споживання електроенергії у пікові години
Споживачів закликають зменшити використання приладів, що споживають багато електроенергії, а промисловість - переглянути виробничі процеси задля економії. >>
У цеху з переробки рапанів. (Фото Марини КРИВДИ.)
Ще недавно вони були екзотикою в наших морях, але активне судноплавство призвело до того, що ці морські молюски стали фактично загрозою фауні Чорного моря, особливо полюбляють вони мідій і устриць. Йдеться про рапанів.
І тоді підприємливі підприємці (вибачайте за каламбур) знайшли шлях, як вирішити одразу дві проблеми: допомогти екології моря та ще й на цьому заробити.
Так, на Миколаївщині поблизу Ольвії в селі Парутине постав завод із переробки рапанів «Алмус». Тут займаються виловом, переробкою й експортом цього смачного делікатесу.
Але спочатку молюсків треба дістати з морських глибин, тож для цього задіюють водолазів. Далі рапани потрапляють у цех. Тут їх ретельно промивають, після чого бланширують.
Потім молюсків охолоджують і вони потрапляють на стіл, де їх очищають вручну, після того ще раз промивають, сортують за розміром, калібрують — і такий напівфабрикат відправляють уже в інший цех на так звану шокову заморозку. Вона має бути дуже швидкою, тому в цеху стабільно дотримуються температури від мінус 32 до 35 градусів.
Після того як молюск був заморожений, його глазурують і фасують у відповідну тару. Зокрема, для вітчизняної торгової мережі — це картонні коробочки по кілограму, а продукцію, що йде на експорт, фасують у більші брикети.
Такі напівфабрикати переважно купують турки. Виробництво сезонне і триває воно з травня по жовтень. Працюють місцеві та люди з прилеглих сіл, тож це ще й робочі місця.
До речі, як розповіла нам бригадир цеху з переробки Ліна Бєлявцева, тутешнє виробництво фактично безвідходне. Стулочки молюсків вони відправляють до Арабських Еміратів, де їх використовують у косметології.
Нутрощі рапанів забирають звіроферми на корм своїм тваринкам, а подрібнена раковина, яка складається фактично з кальцію — гарний будівельний матеріал.
Знайшли застосування останньому й на самому заводі: тут рапановою крихтою вистелили під’їзну дорогу. Виглядає досить незвично, і саме це вирішили зробити першою принадою для туристів!
Адже, як переконує керівництво заводу та обласна туристична влада, така локація має стати однією з ланок промислового туризму, над розбудовою якого в області активно працюють у рамках реалізації муніципального туристичного проєкту «Миколаївська Рів’єра».
Тепер на заводі «Алмус» задумалися, чи не зробити тут ще й дегустаційний зал. Як на мене, то така локація могла би бути цілком затребуваною й однозначно додасть відвідувачів. До того, ж зовсім неподалік заводу розташована сімейна виноробня «Ольвiя нуво», де спраглих почастують гарним вином, а далі дорога веде в Національний заповідник «Ольвія».
Марина КРИВДА
Миколаївська область
Споживачів закликають зменшити використання приладів, що споживають багато електроенергії, а промисловість - переглянути виробничі процеси задля економії. >>
Указ про виділення Україні військової допомоги вартістю до 400 мільйонів доларів підписав президент США Джо Байден у п’ятницю, 10 травня. >>
Федеральна міністерка Німеччини з економічного співробітництва та розвитку Свенья Шульце розчарована звільненням з посади міністра інфраструктури Олександра Кубракова. >>
У Європейському союзі вважають дуже важливою інтеграцію української оборонної промисловості з європейською, а також налагодження виробництва військової техніки в Україні. >>
Заступник міністра оборони Юрій Джигир стверджує, що утримання одного українського воїна обходиться Україні в суму 1,2 мільйона гривень на рік. >>
Агентство міжнародного співробітництва Японії передасть Україні понад 100 потужних генераторів загальною потужністю понад 130 МВт. >>