П’янкі почуття: «Київ модерн-балет» Раду Поклітару презентував «Дев’ять побачень»

29.01.2021
П’янкі почуття: «Київ модерн-балет» Раду Поклітару презентував «Дев’ять побачень»

«Дев’ять побачень»: Олена Салтикова й Артем Шошин. (Фото Анастасії ТЕЛІКОВОЇ.)

Палітру емоційних станів — вічного єдиного для всіх й індивідуального для кожного — Кохання показав «Київ модерн-балет» Раду Поклітару на післякарантинному першому вечорі одноактних балетів, де представили прем’єру «Дев’яти побачень».

 

Ідея історії цієї вистави — створення сучасного балету на музику Шопена про щоразу новий фінал побачень однієї пари — має порівняно давню першооснову, зародилася вона ще близько десяти років, розповідав в інтерв’ю «Україні молодій» у вересні минулого року балетмейстер.


Найперший реліз про прем’єру готували ще на минулорічний травень, потім сподівалися на можливість показів у листопаді чи грудні, утім склалося все через загальні пандемічні причини вже нареш­ті 27 січня 2021-го. І перші глядачі не шкодували аплодисментів за натхненні «Дев’ять побачень».


«Він і Вона — початок взаємостосунків, перше побачення. Здавалося б, про це вже все сказано, зіграно, проспівано, станцьовано... Але в тому й полягає магія мистецтва, де кожен автор, торкаючись споконвічних тем і сюжетів, витягує з них нові значення та емоції», — коментує Раду Поклітару.


Майже винятково чорно-біла палітра аскетичної сценографії та костюмів налаштовує на сприйняття максималізму у взаєминах двох: коли ще боязкі спроби подарувати коханій квіти; коли готовий випхнути знахабнілу половинку з вікна чи пробачити все, аби тільки відчути бажані обійми.


Уже добре впізнавані артисти «Київ модерн балету» Олена Салтикова й Артем Шошин, віднедавна вже заслужений артист України, в кожній мізансцені додають відтінків вічному почуттю — бентеги, десь роздратування, примирення і пристрасті. Досить несподіваними є в постановці образи Анастасії Добровольської та Владислава Детюченка. Художниця костюмів Ганна Іпатьєва.


Прикметно, що поєднали прем’єрні «Дев’ять побачень», постановку яких реалізували за фінансової підтримки мецената Володимира Філіппова, з одноактним балетом In pivo veritas на ірландську народну музику та музику доби Ренесансу.

 

Його лібрето, хореографія та постановка — це так само творчість Раду Поклітару. Іронічна алюзія на античну мудрiсть «Істина — у вині» в назві переносить на сцені в яскравий , а десь трохи навіть примітивний (з розбірками), світ взаємин між хлопцями у кілтах і панянками, коли вони зібралися в традиційному місці пиття ірландського елю.


Ця бадьора й життєрадісна прелюдія іронічною танцювальною «Істиною — в пиві», яка переносить у традиції країни Святого Патрика, для глядачів стає не лише можливістю в період коронавірусних обмежень на трохи ніби опинитися в Ірландії. Балет, який на київській сцені з 2011 року, — про ті ж взаємини Його і Її, коли навколо багато дійових осіб і претендентів на ролі в дуеті, який об’єднує кохання.


Саме поєднання In pivo veritas та «Дев’яти побачень» надалі планує показувати «Київ модерн балет». Наступний показ 7 лютого. А загалом театр сучасного балету Раду Поклітару у своєму 15-му сезоні представив уже другу прем’єру. «Маленького принца» на дві дії у жовтні минулого року вперше презентували глядачам в онлайн, а тепер уже є змога насолоджуватися магією рухів і смислів у театрі.