Аеропорт імені Прокоф’єва

23.09.2009

Із 9,8 мільярда гривень, передбачених на підготовку до Євро–2012, на реконструкцію, а скоріше, на побудову нового аеровокзального комплексу в Донецьку, вже виділено 1 мільярд 300 тисяч гривень. За словами голови Донецької обласної ради Анатолія Близнюка, майбутнє летовище в Донецьку в перспективі має бути тим транспортним вузлом, який зв’яже вантажні потоки з Європи до Азії.

Варто нагадати, що будівництво злітно–посадкової смуги в донецькому аеропорту розпочалося задовго до того, як стало відомо про Євро–2012. Тому роботи виконуватимуть не з чистого аркуша, а з відповідними напрацюваннями. Зокрема, донецькі фахівці самотужки розробили проект реконструкції аеровокзального комплексу. «Проте ми уклали договір із хорватською фірмою, яка на основі нашого проекту запропонує новий», — повідомив Анатолій Близнюк. Він додав, що отримано практично всі рішення і дозволи на проведення експертизи, будівництва тощо. Навіть уже вибрана назва майбутніх повітряних воріт шахтарської столиці. Ймовірно, його назвуть ім’ям видатного земляка Сергія Прокоф’єва.

У проекті майбутнього летовища буде передбачено нову злітно–посадкову смугу, 112 перонів одночасної стоянки для літаків, нового аеровокзального комплексу і припортової території. Уже відомий генеральний підрядник — це фінансово–промислова група «Альтком». За словами Анатолія Близнюка, «за 18–24 місяці буде повністю готовий новий аеровокзальний комплекс». «Будівництво проводитимуть у дві черги з перспективою розвитку. Ми на сьогодні виконали всі підготовчі роботи — територія зачищена, і з 10–15 жовтня прийдуть будівельники для початку будівництва нульового циклу», — додав він.

Крім того, донецька влада зацікавлена у співробітництві з всесвітньо відомою фірмою «Сіменс». «Вони як фахівці підказують нам можливі варіанти використання метро і старого аеровокзалу, якщо ми новий не встигнемо побудувати. Але я упевнений, що ми його закінчимо і зможемо за допомогою нової злітно–посадкової смуги і нового аеровокзального комплексу прийняти протягом 10 годин 31 тисячу пасажирів», — запевнив Анатолій Близнюк.

Голова обласної ради, правда, занепокоєний, що сьогодні аеропорт є комунальною власністю, а це, на його думку, не найефективніший господар і переконаний, що таким об’єктом мають управляти професіонали. Під час відвідання Анатолієм Близнюком Міністерства промисловості США це відомство виділило грант 500 тисяч євро. «Американ­ські фахівці займаються розробкою стратегії розвитку нашого аеропорту, як «хаба» — транзитного аеропорту між Європою і Азією», — саме таке технічне завдання, за словами очільника Донецької обласної ради пана Близнюка, ставила перед заокеанськими партнерамими донецька делегація.

Антін БОБИР